tirsdag den 7. juli 2015

Livet med en fire-årig

Når fire-årig insisterer på at vide bedre overfor 40-årig - blandt andet baseret på erfaringer fra før de blev født, så kan følgende samtale finde sted:

*dingeling, det ringer på hoveddøren, jeg åbner*
"Findes der hekse?"
Hej Jeppe, står du der, ja det gør der.
"Nej der gør ej"
Jo, det gør der faktisk, og der er ovenikøbe...
"Nej. Der findes ikke hekse."
Joh, vi har faktisk en heks i Danmark, hun hedder Dannie Druehyld og hun bor her i Jyl...
"NEJ! DET gør hun ikke"


*tøj af, barn inde*
"Hvad er det?"
En raket. Åhja, det er en rigtig gammel en, som Kasper fik da han var lillebitte...altså.
"Nej, det gjorde han ikke"
Jo det gjorde han, den fik han længe før du blev født.
"Nej, for jeg kan huske, at det gjorde han ikke"
.....
"Det fik han ikke"
Så du mener, at du fik den?
"Ja, det er min, du købte den til mig"
*barn går*
"Mooar ved du hvad dag det er?"
Ja, det er onsdag.
"Nej"
Nå, hvilken dag er det så?
"Det er sommer"
Haha, ja, det bliver det om nogle måneder.
"NEJ, det er sommer nu"
Ved du hvad?
"Nej hvad"
Jeg synes også det er sommer, og du må gerne gå op og tage din badebukser på og hoppe i fjorden.
"Hahahahahahahahahaha, det man man da ikke"
Hvorfor, det er jo sommer.
"Nej, det kan man altså ikke om vinteren"
*barn går*

Der er så meget forældre ikke forstår. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar